Српски Интернет парламент Форуми Српски Интернет парламент

 
 FAQ/УпутствоFAQ/Упутство   ТражиТражи   Листа члановаЛиста чланова   Корисничке групеКорисничке групе   Региструј сеРегиструј се 
 Профил Профил    Провери приватне порукеПровери приватне поруке   ПриступиПриступи 

Поштовани посетиоци, да бисте остављали поруке на нашем форуму, претходно се морате регистровати. Хвала!

Abortus i svet
Иди на страну 1, 2, 3, 4, 5, 6  Следећи
 
Напиши нову тему   Одговори на поруку    Српски Интернет парламент Форуми -> Најбоље дискусије
Погледај предходну тему :: Погледај следећу тему  
Аутор Порука
Hristina
Гост





ПорукаПослао: Чет Сеп 04, 2003 1:37 pm    Наслов: Abortus i svet Одговорити са цитатом

Anti-abortusactivist, bivsi protestantski svestenik, Paul Hil (49) je u drzavi Florida osudjen na smrtnu kaznu, koja je danas i izvrsena. Ubrizgana mu je smrtonosna inekcija.
Dozivotna robija mu je izrecena 1994-te, kada je ubio ginekologa-akusera. Nikada se za to nije pokajao i kasnije mu je kazna poostrena u: smrtnu. Pre nego sto su mu ubrizgali inekciju, Paul je izjavio da bi ponovo ubio ginekologa, samo da bi time spasao hiljade neduzne dece. Na pres konferenciji koju je odrzao zadnjeg dana, rekao je da ce mu Bog oprostiti ucinjeno ubistvo jer je time sprecio nova ubijanja nerodjene dece.
Ovo je inace prvi put da se izvrsi smrtna kazna nad jednim anti-abortus aktivistom, a zadnjih nekoliko dana su vaznijim politickim licnostima stizala preteca pisma sa metkom, kao opomena od strane pristalica anti-abortus pokreta.

Ovo javljaju holandski mediji i CNN


MISLIM da covek ipak nije smeo da ubije ginekologa, jer se problemi tako ne resavaju.
Назад на врх
MILENA
Почетник


Придружио: 18 Нов 2003
Поруке: 7

ПорукаПослао: Уто Нов 18, 2003 2:39 am    Наслов: Одговорити са цитатом

Нити је једно,нити друго решење проблема.Ни убиство гинеколога,као ни смртна казна убици.
Сад ми паде на памет-Како ли се осећа лик који је пресудио,односно преиначио пресуду у смртну казну.
Јесам противник абортуса,али и противник убиства,као појаве(чак и од стране државе).
Не разумам како жена то може да уради и себи и детету-недужном бићу које чак није ни шансу добило.
У пар наврата сам се питала како ли се осећају жене које то раде.Можда преоштро с моје стране,али једини коментар је "скотови".Док сам одлазила код гинеколога за време трудноће у чекаоници сам прекраћивала време причом са осталим женама.Крајњи закључак је да један број њих то,једноставно, сматра обликом контрацепције.Кад сам чула причу оне која је преживела десетак истих најежи8ла сам се.Почела сам да се питам,зашто је њен свет(нено виђење живота и свега осталог)толико другачији од мога, и ко ту није нормалан.
Страшно је што је став дотичне много распрострањенији од мог.

Ево још једне сцене чији сам била очевидац,док сам лежала у болници-опет трудноће ради.
Малолетницу,млађа од 16-довела је и маму,да потпише одобрење да јој се уради абортус,у некој фази "захвата"пребацују у операциону салу(нешто је пошло наопако,ваљда су јој повредили материцу,или...);операција траје поприлично дуго,кад цу је коначно "закрпили" пребацују је у собу,доктор излази из оп. сале,притрчава му "брижна "мајка,која је све време операције кукала и смарала нас које смо чекале ЦТГ,љуби му руке и захваљује што јој је спасао ћерку.
ЗАМИСЛИ.
Знам да делује злобно оно"смарала",али како да имам сажаљења за неког ко је из било ког разлога ставио потписао дозволу за абортус.Није знала да је научи да сексуални живот треба да почне негде окок 18.-е,није могла да је научи да ако се већ ј...,треба и да се заштити,да неби дошло до непожељне трудноће;није могла да одбије да да сагласност за абортус и да натера своју "дивну"ћерку да поднесе последице и кад је већ направила дете,да га роди и учини све што може да од њега једног дана постане човек.

И сама сносим последице ј... без заштите.Имам дете.Нисам га планирала,прошла сам кроз све и свашта због своје одлуке да родим,и да урадим све што могу да јој омогућим да нормално одраста.
Без обзира на све, ни једног тренутка се нисам покајала.Волим је највише на свету,она је део мене,она је и део човека ког волим.Она је нешто најлепше што ми се десило....
И никада нечу разумети жене које тако нешто могу да одбаце,и хипокризију-израз који се користи као синоним за абортус-чишћење.
Какво је то чишћење које ти за цео живот ПРЉА ДУШУ????!

ПИТАЊЕ:
Зашто нема више уписа на ову тему?

Не разумем како абортус као појава-негативна,по мени-нијуе довољно занимљив за дискусију?
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку
Hristina
Гост





ПорукаПослао: Уто Нов 18, 2003 11:31 am    Наслов: Одговорити са цитатом

Mislim da nema reagovanja zato sto ni na ovom forumu ne postoji jedinstveno misljenje. Ja sam apsolutni protivnik abortusa i ZNAM da ljudi sasvim normalno mogu ziveti i bez njega.
Назад на врх
CCCC
Члан


Придружио: 03 Феб 2003
Поруке: 112
Локација: veliki grad koji nije odoleo osvajacu

ПорукаПослао: Уто Нов 18, 2003 1:13 pm    Наслов: Одговорити са цитатом

Забрана абортуса је једино што може да нас сачува да опстанемо као нација.
Није ми јасно како политичке партије то не увиђају.
Какав је, рецимо став СРС по том питању?
Абортус би смео да се изврши једино у посебним случајевима.
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку
kameni
Члан


Придружио: 19 Мар 2003
Поруке: 34
Локација: bejrut

ПорукаПослао: Уто Нов 18, 2003 7:36 pm    Наслов: Одговорити са цитатом

Ne mislim da je jedino,ukidanje abortusa,to sto nas moze spasti da opstanemo,ali je sigurno vrlo bitno.Ali ima i druga strana medalje.Da ne racunamo trudnocu posle silovanja,za koju je abortus neminovan.Abortus podrzavam kada se trudnoca desi slucajno.Recicete verovatno,zbog toga "slucajno" je izmisljen abortus.Ali ovo slucajno je SLUCAJNO,sto znaci pored svih mera predostroznosti i zastite,pored ozbiljnog shvatanja i ne igranja,pored volje i zelje da do toga ne dodje,to nekako uz inat dodje.
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку Пошаљи Е-маил
Skomi
Гост





ПорукаПослао: Уто Нов 18, 2003 7:58 pm    Наслов: Одговорити са цитатом

kameni ::
Ali ovo slucajno je SLUCAJNO,sto znaci pored svih mera predostroznosti i zastite,pored ozbiljnog shvatanja i ne igranja,pored volje i zelje da do toga ne dodje,to nekako uz inat dodje.


Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

Тема је, иначе, јако озбиљна. Не верујем да људи овде већином оправдавају абортус, напротив. Мислим да је баш зато што је свима јасно да је реч о убиству и понестало коментара... А ако баш треба нешто рећи о случају који је описала Христина, онда бих ја инсистирао на томе да се примети како је људски род заиста близу расула: држава је одлучила да убије убицу убице!?!?! Убиством казнити убицу? Некако није логично. Пре бих рекао да су решили да заплаше све оне који би се дрзнули да се жешће успротиве абортусу.
Назад на врх
Vid
Посланик


Придружио: 31 Дец 2002
Поруке: 5514
Локација: Београд

ПорукаПослао: Сре Нов 19, 2003 12:22 am    Наслов: Одговорити са цитатом

Чедоморство је зло. То је бар јасно. По мом суду, извршити га је оправдано само у неколико случајева. Ту пре свега мислим на случајеве када је велика вероватноћа да би одржавање трудноће угрозило живот мајке (свако има право да пре свега штити сопствени живот), када је мајка дете (девојчица), када је потпуно јасно да зачето дете нема људски облик (јер рађање монструма озбиљно може да угрози психу мајке), када је дете зачето инцестом... Ваљало би размислити и да ли је оправдан абортус у случајевима силовања. У сваком случају он тада има неко морално оправдање и требало би га посматрати под тим светлом.

Нема никаквог разлога да се чедоморство посматра друкчије од "обичног" убиства. Па као што и убиство понекад има и морално и правно оправдање, тако то може важити и за чедоморство.

Решење питања абортуса, међутим, није нимало лако. Поред евентуалне забране, постоји и доста других метода којима се може смањити број абортуса. Мислим да је у Хрватској доста рађено по том питању још почетком деведесетих. Треба видети какви су им резултати. Постоји, такође, искуство Ирске, у којој постоји врло рестриктивна политика по том питању (фактички је забрањен), које нам говори да је могуће у великој мери смањити број абортуса. Тако рецимо годишње око 7.000 Иркиња обави абортус (углавном у Енглеској), док је у државама где је либералнија политика так број и десетоструко већи.
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку Посети сајт аутора
MILENA
Почетник


Придружио: 18 Нов 2003
Поруке: 7

ПорукаПослао: Сре Нов 19, 2003 2:08 am    Наслов: Одговорити са цитатом

Драго ми је да сам чула-прочитала још нека мишљења о абортусу
Кад сам први пут отворила ову тему и нашла само Христинину поруку,деловало је тужно,као нешто што никог не занима,нешто што није вредно дискусије-иако ја мислим да јесте.
У нашој земљи нема рестиктивних мера по том питању,па је једина препрека лични морал дотичне;зато мислим да се на сваки начин треба покушати саопштити мишљење на ову тему,можда на неког и утичемо,ко зна...
Хвала,што стењ се одазвали позиву на дискусију.

Што се тиче става СРС,по том питању,нисам баш сигурна,али покушаћу да дођем до одговора,мада мислим да би требало да буде много битније мишљене СПЦ(на пример)-јер држава нам је у таквом стању да политичари имају много пречих ствари од абортуса.Да држава нормално функционише и да су друштвене прилике бар мало нормалније,ово питање би свакако било актуелније;Мада питање је и колико би рестриктивни закони из ове области одрадили посао(илегалне ординације,разне бабе које знају како ...-тога би било на све стране).

Занимљиво схватање СЛУЧАЈНОСТИ.Мислим да само медицински разлози могу да буду оправдање,и силовање,наравно.Прво -зато што нам треба здраво потомство,а друго јер је дошло као последица односа који није жељен.За све остало,по мом мишљењу нема оправдања.Не постоји "СЛУЧАЈНО"-моја трудноћа је била "СЛУЧАЈНА"(методе су биле през. и плодни и неплодни дани)-нисам имала идеју да треба да затрудним,али,свака акција има и реакцију,овакву или онакву,и ако смо свесна бића требало би да прихватимо последице оног што радимо.
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку
Hristina
Гост





ПорукаПослао: Сре Нов 19, 2003 8:51 am    Наслов: Одговорити са цитатом

Mislim da sada moze mnogo da se uradi na stvaranju SVESTI u narodu da je abortus ustvari UBISTVO. U tome treba da prednjaci SPC i koliko znam ona i radi na tome uglavnom kroz parohijske propovedi, stampani materijal i kroz obracanje vernicima. Mislim da bi to moglo biti i aktivnije... Medjutim stranke kao sto je Obraz mogu pokrenuti povremene jake kampanje na tu temu , jer su njihove aktivnosti obicno vrlo PRIMECENE, pa zasto to i ne iskoristiti.
Sta se jos moze uciniti?
- Moze se na raznim forumima interneta (onim posecenijim) otvarati te tema. Ja sam vrlo aktivna na SC kada je o cedomorstvu rec i primecujem da je moguce poraziti one koji su zagovornici abortusa. Zato su me dva puta i banovali upravo na tim temama iz cega zakljucujem da je pro-abortus lobi veoma jak i bilo bi ga zbog toga nemoguce zakonom direktno ukinuti.
- Moze se stvoriti malo udruzenje istomisljenika i pokrenuti aktivnost pod nazivom ZA ZIVOT (pro-life) kakvih sada ima sve vise u svetu. Ako na Yahoo upisete PRO_LIFE dobicete brojne sajtove aktivista sirom Zapada, a medju njima je i jedna studentska grupa pri Kembridzu (??? mislim) koja ima izvanredan nastup u univerzitetskim krugovima. Na ostalim sajtovima ima dobrog materijala sa jakim argumentima i jos JACIM slikama usmrcene nerodjene dece, ne vece od jednog metalnog penija.... Ubedljivo i sokantno!
- Moze se mozda od njih i postom dobiti stampani materijal i to odneti u crkvu, jer ce svestenici vec umeti da ga iskoriste

Uglavnom polje aktivnosti je ogromno u ovom trenutku.
Zasto nebismo osnovali i sopstvenu NVO pod nazivom ZA ZIVOT i povezali se sa slicnima u svetu?????
Назад на врх
Срб
Члан


Придружио: 17 Јан 2003
Поруке: 60
Локација: УСД

ПорукаПослао: Сре Нов 19, 2003 5:17 pm    Наслов: Одговорити са цитатом

У Српској се води акција Стоп абортусу (за сада сам приметио само летке)!
Ево адреса организације која води акцију (Хришћанска инцијатива против абортуса - ХИПА):
http://www.hipa.5u.com
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку
Vladan
Гост





ПорукаПослао: Сре Нов 19, 2003 7:07 pm    Наслов: Одговорити са цитатом

Цитат:
Ваљало би размислити и да ли је оправдан абортус у случајевима силовања.


Наравно да није. Све се дешава по промислу Божјем.
Ако дође до оплодње, Божјом вољом је створена посебна личност, јер Бог нас преко наших родитеља ствара.
Назад на врх
dijasporac
Ветеран


Придружио: 09 Апр 2003
Поруке: 2408

ПорукаПослао: Сре Нов 19, 2003 8:08 pm    Наслов: Одговорити са цитатом

На велику жалост, Србија(као и већина других држава) је усвојила законе који просто гурају жене да извршавају абортус. Србији која тренутно грца у дуговима једноставно се не исплати да донесе закон који ће подспешивати наталитет дечијим додатцима за породице које имају више од двоје деце. Исто тако, када би ти закони и постојали, морали би да важе за све грађане Србије.... Лако је хрватској да прописује такве законе када је малтене етнички чиста. Са друге стране, младе генерације се све теже и теже одричу својих малих задовољстава на уштрб стварања породице. Ескплозија наталитета у кини, индији, као и на косову је ништа друго до навикнутост и индеферентност њиховог становништва на беду и сиромаштво.Не верујем да би апели било које институције ишта тренутно променили. Јака свест стварања потомства превасходно треба да се добије од родитеља у сопственој породици. Као што знамо, породица као институција је тотално растурена у Србији у задњих 13 година. Ја лично тренутно не видим излаз из овакве тешке ситуације што се тиче наталитета у Србији.
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку
Vid
Посланик


Придружио: 31 Дец 2002
Поруке: 5514
Локација: Београд

ПорукаПослао: Чет Нов 20, 2003 1:32 pm    Наслов: Одговорити са цитатом

Владане, тај твој став је врло погрешан. По тој логици много злочина би могло да се правда Божијим промислом. Онда су и клонирана деца резултат Божије промисли, а и сам абортус би се могао тако "правдати"
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку Посети сајт аутора
Vladan
Гост





ПорукаПослао: Пет Нов 21, 2003 1:54 pm    Наслов: Одговорити са цитатом

Не мислим буквално све. Сваки људски зачетак је већ записан у Књизи Божјој; како год безбожници човека у утроби матере његове звали, за Господа Бога Створитеља то је човек, и има право на рођење.
Цитат:
Онда су и клонирана деца резултат Божије промисли, а и сам абортус би се могао тако "правдати"

Основни проблем у случају абортуса је што се човек противи вољи Божјој, и сам хоће да узима судбину детета у своје руке. Јер лепо пише у молитви Оче Наш (да буде воља Твоја и на земљи...).
Назад на врх
CCCC
Члан


Придружио: 03 Феб 2003
Поруке: 112
Локација: veliki grad koji nije odoleo osvajacu

ПорукаПослао: Пет Нов 21, 2003 5:25 pm    Наслов: Одговорити са цитатом

Vide,
treba razlikovati sta je volja Bozja, a sta je Bozje dopustenje.

Bog nam je dao slobodu izbora pa kada radimo nesto sto je protivno Bozjoj volji onda je to sa Bozjim dopustenjem (jer nam da je sansu da se pokajemo).

Sto se Bozjeg promisla tice preporucujem ovu pricu,koja je izvanredna i koja ce objasniti sve sto je nejasno na tu temu:

О НЕЗНАНИМ СУДОВИМА БОЖИЈИМ


--------------------------------------------------------------------------------

Старац Клеопа
ВЕЛИКИ ЈЕ БОГ,
Беседе, поуке и разговори
стр. 48-55.

Неки монах из Скитске пустиње, идући у Александрију да прода своје рукодеље - јер је израђивао корпице - виде неку сахрану. Био је умро игемон дотичнога града, велики паганин, који је побио хиљаде хришћана, јер то беше у време великих прогона. Беше леп дан, и читава варош иђаше за њим, спровођаше га до гроба.

Када је стигао нађе неког пустињака, који живљаше у пустињи 60 година и живљаше само од корења и с оним што налазаше у пустињи, нађе га поједеног од хијене.

Онда је монах помислио: са колико је почасти ишао ка гробу игемон, који је побио хиљаде хришћана, а овога, који је служио Богу 60 година и живео само у посту и молитви, појела је хијена! Какаве то судове има Бог? Чини ми се да Бог, будући предобар, допушта и неправедне ствари.

Молићу се Богу да ми покаже какви су Његови судови, јер и поједини људи расуђују против Божијег промисла, Божијег бриговеђења. Један је зао, грешник је, а иде му добро. Други је добар, али су деца зла, жена је болесна, а он утекнувши од једне наилази на другу невољу.

Један је зао а живи дуго, а други је добар и умре рано. Гле, неки хришћанин је добар, моли се Богу, пости, и само на гнусобе наилази, а други је зао, псује, пије и тога Бог не кажњава.

И тако, монах је уочио много таквих ствари, ка што се каже код пророка Јеремије: Господе шта је, јер пут злих напредује, а пут правих увек је у невољи.

И од тога дана почео је да се моли: "Господе, покажи ми судове Своје, да не бих судио!" И почео је онај монах да се моли Богу да му покаже судове Његове: како то да један, сиромах, који је свет и прав, буде болестан, страда, наилази на невоље, а други, грешан, ради по својој глави, а здрав је и богат, има успеха, постаје велики у служби, у части, и у свему му иде добро.

И молио се монах дуго Богу да му покаже због чега бивају ове неправде, да добри често пате, а злима иде добро.

"Нека ми покаже Бог судове Своје, јер је и мене често саблажњавала ова ствар, јер сам видео многе неправде, које како ми се чини - да је Бог допустио."

А Преблаги Бог, пошто човек не зна судове Његове, предочио му је на овакав начин судове Своје, иако је могао да га сатре због овог испитивања, да сазна тајне Божије, које не знају ни анђели. Али пошто га љубљаше због светог живота, хтео је да га умудри, јер судове Божије нико не може знати.

Једном је дошао пустињак сам у Александрију да прода своје корпице, јер беше три дана хода. Али ћим је пошао од своје пећине, на некој лепој пољани изашао му је у сустрет други монах, млад, веома леп.

- Благослови, оче!

- Господ нека те благослови, сине!

- Камо идеш, оче?

- Идем до трга, да продам своје рукодеље.

Они продаваху корпице и куповаху хлеба, прављаху двопек и хранили су се зеленишем који се налази по пустињи.

- Оче, ја исто у Александрију идем.

- Слава Богу да имам сапутника!

Пошто је преузео терет старца, млади монах му је рекао:

- Оче, гледај шта је. Знаш шта треба да чине монаси када иду на пут. Да се моле све време и да разговарају с Богом. То је дужност монаха и хришћанина, кад иду путем: да се моле.

- Тако, оче, до Александрије ћемо се молити!

- Да не проговоримо ни реч! - рекао му је онај млади. Идући заједно три дана овим путем, видећеш на мени неке страшне ствари. Да не говориш, да ми не судиш и да не погазиш заклетву!

- Да, сине! Ако ми Бог помогне, нећу више говорити!

И пошли су обојица. Млади монах носаше корпице, и иђаху ћутећи.

Око поднева, када је сунце жегло веома јако, наишли су на неко село, и изашла су пред њих два млада човека:

- Оци, од сада не можете више путовати, јер сунце жеже веома јако. Хајдете код нас!

Та два младића су их примила са великом чашћу, јер на Истоку томом дана неможеш путовати, него само јутром и вечером. И тамо је таква традиција: како те прими у кућу, да ти опере ноге. Спаситељ је рекао Симону фарисеју: Уђох ти у кућу твоју, ни воде ми на ноге ниси дао! (у.с. Лк 7,44) Јер је тамо песак веома врућ, и кад си стигао човеку у кућу и лине ти мало хладне воде на ноге, чини ти велико добро. Ноге се ужасно ужаре због песка и камења.

Ти младићи, када су сазнали да су из Скитске пустиње, где беху само свети монаси - Свети Антоније Велики, Свети Макарије Велики, Свети Сисоје Велики, Свети Онуфије Велики и други велики испосници које имамо у календару - примили су их са још већом чашћу, са љубављу, опрали су им ноге, одморили их и поставили за сто.

Ти младићи имађаху у кући неки сребрни суд, веома скуп, што им беше остао с колена на колено. У тај суд су им ставили пустињачку храну, из побожности, указујући им доличну част.

Монаси су јели, благодарили су, и пошли су да отпочину, јер беху уморни.

Пред вече, кад да пођу на пут, млади монах, је украо сребрни суд. Стари монах је видео и помислио је: "Гледај! Примили су нас људи са толиком чашћу, опрали су нам ноге, дали нам да једемо, а овај монах је украо сребрну зделу".

Идући они мало даље, прешли су преко неке ћупријице. Млади монах је осенио онај суд крстом и бацио га је у воду. Старац је видео и помислио је: "Каква неправда! Зашто узе зделу и баци у воду? Зашто је није оставио тамо?" Али је прећутао, јер имађаше завет до Александрије да не говори.

Увече су стигли код друго двоје младих. И ови су изашли пред њих, примили их с љубављу, опрали им ноге, како је обичај, и дали им да се одморе. Ти су имали детенце од неколико месеци.

Ујутру, кад да пођу, млади монах је отишао код дечије колевке, а да његови родитељи не примете, и убио га је.

Старац је видео и говораше у свом уму: "Са каквим сам зликовцем пошао на пут! Тамо је украо сребрну зделу, овде је убио дете!" Али га он беше упозорио: "Видећеш много код мене на овом путу, немој случајно да проговариш, јер кршиш заклетву!"

Другога дана око поднева, пролазећи кроз неко селу, изашао им је у сусрет неки домаћин:

- Оци, од сада не можете више ићи, јер је сунце припекло и велика је врућина. Хајдете код нас да се одморите неколико сати а пред вече ћете поново поћи.

Тај човек имађаше везаног пса, који чуваше читаво домаћинство. Примио их је човек, угостио их, дао им да се одморе. Пред вече, кад се почело прохлађивати, они су отишли. Млади монах се вратио натраг и - да власник не примети - закрстио је пса, и пас је скочио у вис и угинуо је.

Тад старац гледаше, али ћуташе: "Каква је ово работа? Тамо је украо сребрну зделу, онамо је угушио дете, овде је убио пса!"

Идући они другога дана, успут су прошли поред неке крчме. Тамо више нико не говораше о Богу, говорио је алкохол у њиховим главама: подврискиваху, певаху, звиждаху, псоваху; и када су видели монахе, очели су викати: "Гледај попурде!" - Када је човек пијан не говори више човек него ђаво!

Стари монах није рекао ништа, гледао је свој пут. А млади се окрени ка крчми и направи три метаније. Пошто се поклонио према крчми, пошао је даље.

На ивици шуме било је село и нека напуштена црква. Није имала ни крста врата беху узета, прозори полупани; пуста црква, напуштена сигурно пре више од 40 година. Млади монах је узео неколико каменчића, осенио их Светим крстом и почео их бацати на цркву.

А стари монах говораше у себи: "Види ти ово! Да је од Бога, не би то чинио. Али од ђавола је, јер се крчми клањао, а на цркву баца камење". Али му не беше дозвољено да говори. До Александрије беше још један дан.

Трећега дана ујутру, идући они покрај неког села, стигоше они до неке куће покривене сламом и трском. На кућном трему била су дечица, њих петоро, и плакаху. Стари монах је извадио нешто из ранца и дао им. Затим их је упитао:

- Што плачете?

- Јуче су сахранили мајку!

- А имате ли оца?

- Отац је умро лане.

Немају, јадници, ни оца ни мајку.

Пошто су отишли, млади монах се врети натраг и запали кућу. Деца су се разбежала куд који.

Стари монах је помислио: "Је ли то човек? Запалио је кућу! Господе, колико ћу ја трпети овог убицу? Тамо се клањао крчми, овамо је гађао цркву! Овај само зла чини!"Али чуташе, јер ће увече стићи у Александрију, у варош.

Кад су стигли у Александрију, беше вече. Тамо беше нека велика сила и власник не беше код куће. Млади монах је мало погледао кућу, и врло брзо већ је био на врху куће. За један сат уништио је целу кућу. Разлупао је кров, врата, прозоре, све што беше у кући покварио је.

Стари се зачудио, како је за сат времена разлупао целу кућу, и поплашио се кад је видео. Али сада, пошто беше стигао у Александрију, могао је да говори. Кад је овај изашао пошто је разлупао целу кућу његову, узео га је на страну и запитао га:

- Деде слушај, брате! Од сада више не могу да ћутим! Је ли био завет међу нама да не говоримо довде? Ти мени да кажеш шта си ти! Ђаво ли си, човек ли си или анђео ли си!

- Али зашто, оче? Јесам ли што зло учинио?

- Море, па од три дана, од када идемо заједно, чинио си само зла дела!

- А шта сам овде, оче, учинио зло?

- Па добро, море, они људи оданде, кад смо сишли с брега, зар нас нису примили, зар нас нису угостили, и што су скупоценије имали поставили су - они зделу! Ниси ли је отуда украо и бацио у воду?

- Шта велиш, оче?

- Зло си урадио. Велика лудост, јер они људи ће нас осуђивати да смо крали!

- Оче, три велике и добре ствари сам учинио тамо! Она сребрна здела беше петохлебница из цркве онога села. Њу беше украо прадеда оних, али они не знађаху. Беше писано на њој старим црквеним писмом: "Ово је петохлебница цркве Светога Николаја, дарована од те и те породице, и ко је буде отуђио од цркве да буде у паклу док је не врати назад".

Тако је писало на здели. И због те зделе девет душа које су је употребљавале мучиле су се у паклу. И сада је требало да и ови оду у пакао, јер је употребљаваху. И мени је било жао њих, и украо сам зделу; али мени није била потребна, јер сам је бацио у воду.

Сутрадан ће доћи црквењак цркве да се купа у овој води и наћи ће суд. Он, будући из цркве, познавајући црквено писмо, однеће га свештенику. И када буде ставио зделу у Свети олтар, њих девет ће изаћи из пакла, јер тамо је писано: "Да буду у паклу док је не врате назад".

- Значи, оче, ја сам тамо учинио три добра дела: и оних деветоро извукао сам из пакла, и ове што су за живота сачувао сам, да не уђу, и дао сам и зделу назад цркви, да је има, јер беше веома потребна. И ти кажеш да сам зло учинио, а ја сам добро учинио!

- Тада се задивио старац. "Гледај, брате, како је било, а ја сам рачунао да је лопов, да је украо зделу!"

- А кад си убио дете, је ли си такође добро учинио?

- Добро дело сам и тамо урадио.

- Како, убио си дете и кажеш да си добро дело урадио?

- Стани и не суди по своме уму. Јеси ли видео детенце? Оно је било зачето на дан Васкрса. Пошто се нису уздржали родитељи на дан Васкрсења Господњег, дете је по Божјем суду, имало да у својој 20. години постане разбојнички заповедник и да убије своје родитеље. То беше казна за њихово неуздржање. И много је људи имао да побије, и много пометње имао је да учини у свету, јер је био зачет на тако велики дан.

Ја сам овде учинио три велика добра дела: послао сам душу детенцеву чисту на небо, спасао сам његове родитеље од убиства од руке њиховог сопственог детета, и они, нашавши дете мртво, плакаће веома много, и кроз тај плач опрашта им се и грех који су учинили уочи дана Васкрса. И ти кажеш да сам зло чинио, а ја сам добро чинио!

- А зашто си тамо убио човековог пса?

- И тамо сам учинио добро дело! Онај пас чуваше цело домаћинство, али је сутрадан требао да побесни. И када је требало да дође газдарица да му да за јело, имао је да је уједе, и велика је гнусоба имала да буде у кући онога човека! Пошто нас је примио, било ми их је жао и убио сам пса пре, да не уједе газдарицу. И ти кажеш да сам зло учинио, а ја сам добро учинио!

- А зашто си се код крчме крстио и клањао се?

- И тамо сам учинио добро дело! У ту крчму беху дошли најбољи домаћини из села. Црквени тутор, кнез и један добар домаћин. Они су се саветовали да се удруже и да направе цркву у селу која беше напуштена. Кад смо ми тада пролазили, они су рекли: "Помози, Господе, да направимо цркву!"

Мада беху у крчми, ја сам видео да су људи хтели да учине добро дело, направио сам и ја три метаније и рекао сам: "Господе, помози им да направе цркву!" И ти кажеш да сам зло учинио, а ја сам добро учинио. Ја се нисам клањао крчми, поклонио сам се Богу, да помогне онима што су се одлучили да обнове напуштену цркву.

Задивио се старац, говорећи: "Ни овде нисам био у праву!"

- А тако, кад смо стигли на крај села, зашто си се бацао камењем на цркву?

- То беше она напуштена црква. И будући црква пуста, ђаволи играху на Светој трпези, на прозорима и храму и смејаху се опустошењу дома Божијег, и беше ми криво. И видео си да сам осенио крстом оне каменчиће и почео се бацати на цркву, а ђаволи су се разбежали оданде. Ја нисам гађао цркву, него ђаволе који беху тамо!

- А онамо зашто си запалио кућу деци? Видео си дечицу и није ти било жао њих?

- Та било ми јих је жао више него теби! И урадио сам веома добро. Видео си да она деца не имађаху ни мајку ни оца, и остала су са оном страћаром од куће. Али она не знађаху да под кућним тремом постоји благо скривено од њиховог прадеде. Суд са чистим златницима. И ја сам запалио кућу, јер они живљаху у сиромаштву и не знађаху да имају благо под кућним тремом.

Након неколико дана деца ће тражити туда да виде шта је још остало и наићи ће на оно благо и позваће неког свог деду, који је црквени тутор. Овај, будући богобојажљив човек, узеће под своје старање ону децу, и са нађеним новцем направиће им велику кућу са свим што им треба, школоваће их и постаће велики људи и верници.

И ти велиш да сам зло учинио, оче, што сам запалио кућу, али ја сам добро учинио, јер да нисам запалио кућу, не би нашли благо.

- А овде зашто си покварио кућу?

- Оче, ова кућа беше направљена новцем од крађе. И било је заповеђено од Бога овако: "Пошто је направљена туђим трудом и новцем од крађе, овде муж и жена никада неће живети! Жена је требала да умре код првог порођаја. Само муж удов имао је да живи целога века у овој кући":

И покварио сам кућу, јер су они отишли на неку свадбу, и кад буду пошли и видели да је све разлупано, начиниће на месту мању кућу, сопственим трудом, и жена онда неће умрети код рађања првог детета.

И ти кажеш да сам зло учинио, а ја сам учинио добро, по вољи Божијој.

Онда је запитао монах:

- Да ти мени кажеш, брате, пошто си толико великих чуда учинио, шта си ти?

- Али да и ти кажеш мени, свети оче, шта си тражио у молитви од Бога?

- Ја се неколико година молим да ми покаже Бог своје судове, јер ми се учинило да многе неправдедне ствари допушта Бог у обом свету.

- Да? А зар нису чуо пророка Исаиу? Колико су небеса виша од земље, колико је Исток даље од Запада, толико су судови моји виши од судова ваших и моје мисли више од мисли ваших, синови људски (у.с. Иса 55,9)

Ниси ли чуо Соломона шта вели? Што је теже од тебе од тебе немој подизати и што је дубље од тебе немој испитивати да не умреш.

Ниси ли чуо Давида пророка који каже: Судови Господњи дубоки су веома.

Како си су осудио ти, један човек, да знаш судове Божије, које ни арханђели, ни херувими не знају? Али Бог није хтео да те сатре, јер је могао да те сатре због овог испитивања, али знајући трудове твоје, послао је мене, да ти покажем да судови Божији нису као људски.

Видиш ли колико си ти судио о мени? Што год сам урадио теби се чинило да је зло: да сам убица, да сам украо суд, да сам запалио кућу, и што сам год урадио. А то је све било добро веома, и све је учињено на велику корист. Било је добро по судовима Божијим, не по судовима људским!

И ти си нешто расуђивао, али судови Божији нису били као твоји, јер они су били врло добри! Ти си рекао да сам зло учинио, а ја сам учинио само добро. Дакле од сада да више не судиш никога и што год будеш видео, реци: Господе, ти све знаш. Ја не познајем твоје судове!

Дакле, Свети оче, нико од људи да се више не усуди да испитује судове Божије, јер ни анђели не могу знати судове Његове!

Али пошто си човек, бог ти је опростио, али меје послао да те умудрим да се више не усудиш уходити судове његове, јер судови Божији су много дубоко и не може их знати нико, ни анђели са неба!

Дакле, да упамтимо из ове приче да се у свему што нама у овом свету изгледа криво и зло много пута варамо! Јер не познајемо судове Божије скривене и необухватне.

Не испитуј неиспитљиво и не жели да достигнеш недостижно! Амин.
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку
MILENA
Почетник


Придружио: 18 Нов 2003
Поруке: 7

ПорукаПослао: Суб Нов 22, 2003 3:50 am    Наслов: Одговорити са цитатом

Занимљиве идеје,само,нисам баш сигурна колико нападност у приступу може да има апсолутно добар ефекат;с друге стране све што долази са запада,на ту,као и на разне друге сличне теме,ме страшно иритира.
Имам утисак да они разне кампање раде ето тако,јер је то сад тренд,а не зато што тако стварно мисле.Такође,мислим да екстремизам није добар,јер,опет,има контра ефекат.Типа приче са почетка-анти абортус активиста убио гинеколога који је радио абортусе,па није много бољи од њега-и сам је убица.
Зато мислим да би такве кампање требале да не буду кампање,него константе,требало би стално потезати тему,као актуелну,али не претеривати.
Заинтригирала сам пријатељицу причом о овој теми,посетила је тему и прочитала коментаре,а затим мени искоментарисала како не треба рађати децу,по сваку цену.Нпр.моја прича о девојци млађој од 16 и абортусу који се искомпликовао-њено питање је било-како би "то дете" подизало и васпитавало своје дете,кад још увек није спремно ни о себи да се стара-да јесте не би себе довела у такву ситацију.
Нисам била сигурна шта да јој одговорим,и јесте и није у праву-неко ко је себи то допустио никад неће бити у стању да нормално одгаја дете.
С друге стране,као битан фактор,поменула је финансије-од чега издржавати дете,кад ниси у стању ни сам-а себе да издржаваш.
Финансије ,као фактор,су оно пресудно у одлуци већине жена,или парова,да се ослободе нежељеног детета.Полако,али сигурно се претварамо у потрошачко друштво,што за опстанак нације није баш добро.Све остало постаје мање битно у односу на проблематику животног стандарда.Није битна нација,није битан колектив,ма ког типа-већи од породице(модерне-мама,тата и децте-деца).Битно је само имати што више и уживати у потребама стандарда.
Сви хоће више,боље за себе.Све мање њих размишља о нематеријалним вредностима-очигледан пример- није битно то што абортус прља душу,битно је да смањује трошкове-мање кошта него издржавати дете.
Ту је чак и питање поделе имовине.Једно дете-и све иде њему,двоје-свако добије по пола,а замисли родитеље који имају три размажена сина,која су навикла да мама и тата служе само њима-један хоће да оснива своју породицу и тражи стан,други исто,трећи-исто.
Изузетно комплексно питанје.
Не постоји једнострано решење-забрана абортуса,или,бар ефекат неће бити довољно позитиван.
законодавство треба да буде рестриктивно,али не потпуно,с друге стране треба обезбедити помоћ,подршку и бенифиције мајкама-женама које нису ни једном у животу абортирале,које имају више од два или три детета,и евентуално пензију онима чија су деца израсла у добре људе-нпр кад најмлађе дете напуни 22,или 25 година,заврши минимум четвороодишњу средњу школу,није осуђивано,засновало је своју породицу,или,му обезбедити стипендију,ако хоће даље да се школује,с обавезом да је врати са реалном каматом,ако не испуни неке услове-и он оснује породицу,па до неког времена направи/роди одређени број деце,ако услове испуњава,онда му отплату кредита ублажавати,или потпуно отписати кредит.
Е, ово је само тренутна инспирација на тему,надам се да нисам сморила све оне који су прочитали.
И да закључим,питање је изузетни комплексно,па је такаво и свако позитивно решење проблема,а за решавање је потребна јака и стабилна држава,са јаким институцијама, а не јаким вођама и владама(морала сам да напоменем),способна да се темељно посвети питању абортуса,беле куге,родитељства и васпитавања деце.
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку
njemen
Посланик


Придружио: 05 Јан 2003
Поруке: 4273
Локација: Београд

ПорукаПослао: Пон Дец 01, 2003 11:05 pm    Наслов: Одговорити са цитатом

Данас је 1.децембар, светски дан "борбе" против сиде.

Гледам ти ја тако данас неку емисију на РТС у којој се говори о проблемима везаним за сиду, и наравно на крају се изводи закључак како је кондом једина сигурна заштита против сиде и како се позивају млади да обавезно користе кондом и бла бла бла ...
И све то неби било ни мало чудно да на крају прилога водитељка не позива званичнике СПЦ да подрже акцију сузбијања сиде путем употрбе кондома приликом сексуалних односа, поготово када се често мењају сексуални партнери.

Е па стварно која је то најгора багра.Сад ће испасти, када се СПЦ не укључи у ту "акцију", да Цркву није брига за здравље нације.Просто не могу да верујем какви су то људи, да ли су они стварно толико необавештени, или су баш толико злонамерни.
_________________
Када Србин хоће да се покаже демократом он се поистовети са својим непријатељима - Стеван Сремац


Последњи изменио njemen дана Суб Дец 09, 2006 11:51 pm. измењено укупно 1 пута
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку Пошаљи Е-маил Посети сајт аутора
Vid
Посланик


Придружио: 31 Дец 2002
Поруке: 5514
Локација: Београд

ПорукаПослао: Уто Дец 02, 2003 12:56 am    Наслов: Одговорити са цитатом

Једно од основних питања, а свакако почетно, је да ли је абортус апсолутно недопуштен с моралне стране гледишта, или је пак у неким случајевима и оправдан.

Моје гледиште је такво да ја могу да замислим толико екстремно нељудски случај зачећа у коме бих се лично определио за абортус (наравно, пошто сам мушко, могао би само да будем саветодавац), а да при томе не осетим да сам се понео нехришћански или нечовечно.
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку Посети сајт аутора
Hristina
Гост





ПорукаПослао: Уто Дец 02, 2003 11:02 am    Наслов: Одговорити са цитатом

Pre nego sto se bilo sta definise, potrebno je najpre definisati abortus kao UBISTVO. Pre toga je sve samo u domenu filozofije i moralnih normi, koje ljudi po potrebi mogu tumaciti ovako, ili onako. UBISTVO je medujtim, pojam jasan svima i ne ostavlja nikakve dileme.

Ko to mora da ucini?

Skupstina u okviru izmene zakona! I jedino tada ce se ovom problemu ljudi ozbiljno posvetiti. U svim drugim slucajevima su rasprave maglovite i rasplinute.

Hoce li se to dogoditi?

Nece!!!!! Proabortus lobiji su JAKI, uticajni i agresivni i ni jedna stranka, koalicija ni politicar se nesme usuditi da u tu azdaju zagrize. Sledi trenutni pad sa vlasti i medijski progon svake vrste.

Pa sta se onda moze uciniti?

Moze se oglasiti crkva i to jasno, uporno i nametljivo sa kampanjom u kojoj ce u svest ljudi UTISKIVATI istinu da je Abortus = ubistvo, kako bi se nakon nekoliko decenija stav naroda postepeno menjao u tom pravcu. Mogu se osnovati NVO udruzenja sa istim ciljem i istim poslom i to je za sada PLAFON delovanja u Srbiji, Evropi i na celom Zapadu.

Kada je abortus ubistvo?

Sigurno ja danas da je vec na pocetku drugog meseca trudnoce, jasno vidljivo ljudsko bice i svi njegovi organi. Tada je abortus vec ubistvo. Pre toga, u prve cetiri nedelje je za neke moguce prekinuti trudnocu i ja bih se ogranicila na tu garnicu za sve IZUZETKE u kojima se UBISTVO moze izvesti pod izgovorom.... tj. nazivom: EUTANAZIJA.
To znaci da od momenta zacetka deteta, prekid njegovog zivota UVEK smatramo UBISTVOM, samo sto u prvom mesecu dozvoljavamo lekarima i roditeljima da u ekstremnim slucajevima izvrse EUTANAZIJU, sto je takodje ubistvo, ali iz veoma ozbiljnih medicinskih razloga.

U kojim slucajevima je moguca EUTANAZIJA?

Ukoliko se kod deteta otkrije veoma tesko ostecenje, kao sto je na primer otvorena kicmena mozdina, sto dovodi do smrti odmah nakon rodjenja. Smrt je neizbezna i pitanje je samo meseca u kom ce nastupiti.
Zatim, kod teskih deformiteta tela i kod nedostatka mozga, sto takodje dovodi do rane smrti po rodjenju, ali uz teske epilepticke napade, bolove, grceve i velike tegobe. Ne vidim razloga da se novorodjence muci teskim mukama, ako mu je smrt vec neizbezna. Eutanazija bi tu imala opravdanja.
Mozda u slucajevima incesta i silovanja, mada bih o tome jos trebalo razmisliti.
I na kraju u slucajevima raznih oboljenja i rezus faktora, koja dovode majku u smrtnu opasnost, pa se svakoko mora jedno od njih zrtvovati i odluku mora doneti porodica, tj. majka. Bilo koja odluka je smrtna presuda za jedno od njih: majku ili dete, pa je i moralna u tom slucaju, ali je jasno da se radi o UBISTVU > eutanaziji, a ne o nekom lokalnom hirurskom postupku.

Znaci, po mom misljenju, je bitno da se prekid trudnoce definise kao UBISTVO deteta i da to udje u svest ljudi, a odluka da se ono ipak izvrsi u prve cetiri nedelje mora biti data samo u vrlo ekstremnim slucajevima, sa svim moralnim posledicama tog cina.
Назад на врх
Vid
Посланик


Придружио: 31 Дец 2002
Поруке: 5514
Локација: Београд

ПорукаПослао: Сре Дец 03, 2003 2:58 pm    Наслов: Одговорити са цитатом

Свакако да је абортус убиство. Али, није свако убиство a priori противзаконит и неморалан чин, нити за различите облике убистава изричу исте казне, па зато ваља одредити где се у том спектру налази абортус па у складу са тим и предвидети евентуалне санкције за починиоце.

Интересантно је знати да наш кривични закон (а и кривични закони других држава) предвиђа као осебно дело Убиство детета при порођају и да га сврстава у ред тзв. привилегованих убистава за које се изричу знатно блаже казне. Тако је за то дело предвиђена казна затвора од три месеца до три године. Наравно, иако се из назива дела то не види, за постојање дела је услов да постоји поремећај код мајке узрокован порођајем.
У складу са тим, и абортусу треба наћи одговарајуће место у спектру кривичних дела.
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку Посети сајт аутора
Прикажи поруке из последњих:   
Напиши нову тему   Одговори на поруку    Српски Интернет парламент Форуми -> Најбоље дискусије Сва времена су GMT + 1 сат
Иди на страну 1, 2, 3, 4, 5, 6  Следећи
Страна 1 од 6

 
Скочи на:  
Не можете писати нове теме у овом форуму
Не можете одговорити на теме у овом форуму
Не можете мењати ваше поруке у овом форуму
Не можете брисати ваше поруке у овом форуму
Не можете гласати у овом форуму


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
This forum is translated in Serbian_cyrillic by: Damjanac Djordje