Српски Интернет парламент Форуми Српски Интернет парламент

 
 FAQ/УпутствоFAQ/Упутство   ТражиТражи   Листа члановаЛиста чланова   Корисничке групеКорисничке групе   Региструј сеРегиструј се 
 Профил Профил    Провери приватне порукеПровери приватне поруке   ПриступиПриступи 

Поштовани посетиоци, да бисте остављали поруке на нашем форуму, претходно се морате регистровати. Хвала!

Ка бољем размевању појма Примордијалне Традиције
Иди на страну 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  Следећи
 
Напиши нову тему   Одговори на поруку    Српски Интернет парламент Форуми -> Најбоље дискусије
Погледај предходну тему :: Погледај следећу тему  
Аутор Порука
Kshatriya
Посланик


Придружио: 31 Дец 2002
Поруке: 2686
Локација: Beograd

ПорукаПослао: Чет Окт 27, 2005 2:42 pm    Наслов: Ка бољем размевању појма Примордијалне Традиције Одговорити са цитатом

Како постоји доста погрешно и искривљено мишљење о појму Примордијалне Традиције, не само на овом форуму већ и шире, имам потребу да кажем нешто више о томе.



Од многих назива за ова појам (Перенијална филозофија, Примордијална Традиција, Агиа Софија, Дин ал-Хак, Тао, Јавидан Кирад) нашем језику је најближи онај Беле Хамваша – Баштина. Шта је дакле Баштина? То је свеприсутна, универзална метафизика, независна од простора и времена. Ову реч метафизика не треба бркати са модерним западним појмом, већ је треба схватити као (по)знање Крајње Стварности - Sciencia Sacra (опет Хамваш). Ово знање лежи у самом срцу религија и даје смисао култним радњама, обредима и симболима, али не представља саму религију која је везана за конкретан историјски период и простор.

Оно око чега постоји највише недоумица јесте у вредности Традиције као јединог могућег извора духовног вођства целокупног човечанства, односно као једина алтернатива задовољењу једне од онтолошких човекових потреба – жеђ за знањем, конкретно, његовом највишем облику. Због овога се јављају два облика неразумевања појма Примордијалне Традиције.

Први је дефиниција Традиције као синкретизма. Један од највећих учитеља Традиције, Рене Генон, је одбацио ову предпоставку кроз своју књигу La Thesosophisme: historie d’ pseudo-religion (Теозофија: историја једне псеудо-религије). Свако релативизирање и поравнавање вредности и мерила је потпуно страно Традицији у њеном појавном облику, јер, како нас Генон учи, Традиција нису обичаји и догме, које једино могу бити предмет синкретизма, већ истине укорењене у Крајној Стварности које се „спуштају“ у историју кроз Објаву у религијама. Узрок овом погрешном мишљењу треба потразити у јефтиној толеранцији и лажно схваћеном либерализму модерног човека.

Сличан узрок је и другом неразумевању који поистовећује Примордијалну Традицију са принципима екуменизма. Ова теорија је неодржива, јер екуменизам тежи остварењу светског мира уместо Божанског мира, односно „екуменизам Традиције“ може бити само езотеријског карактера, будући да религијска хармонија може бити постигнута само у Небеским сферама, а не у палим, људским сферама.

Сами следбеници и мислиоци Примордијалне Традиције инсистирају управо на томе да се може практиковати само једна религија, и жестоко се противе било ком облику еклектицизма и синкретизма религијских обреда. Са друге стране, проучавање других религија, односно откривање универзалних истина Традиције које леже у срцу различитих религијских форми, је данас нужност, из горе поменутих потреба за духовним орјентиром. Ово најбоље потврђује Генонов пример, који је био припадник суфијског шазилијског реда у Египту, који је специфичан у односу на друге суфи редове јер даје примат знању над праксом и техником овог реда. Сам Генон каже да ова његова конверзија нема ничег заједничког са спољашњим манифестацијама Ислама и да не имплицира његову супериорност у односу на друге религије, већ је свој дотадашњи рад уклопио у оквире тог суфијског реда због очигледне блискости у „академском“ приступу у проучавању Једне Истине.
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку Посети сајт аутора
ethos
Почетник


Придружио: 18 Окт 2005
Поруке: 11

ПорукаПослао: Суб Окт 29, 2005 5:42 pm    Наслов: Одговорити са цитатом

Sjajno!
Kshatriya je ne samo naocit vec i dobar pedagog,
a ume i da odabere dobre/kljucne teme.
Wink Posle tako lepog objasnjenja malo sta ostaje da se dosoli.

Ako govorimo o Primordijanoj Tradiciji moramo
imati pre svega u vidu (lat. primordialitas - prvobitnost, osnovnost, bitnost)
dakle pojam prvobitno ali i Memorija. S obzirom da je Memorija
neraskidiva od Tradicije ili cak drugo ime za istu, Primordijalnu
Tradiciju bi mogli prevesti i kao secanje na prvobitno.
Kada stvari s tim u vezi postaju jasne, namece se
samo od sebe pitanje :"cija (memorija)?".
Time se nuzno dolazi do rasprave na temu
rase odnosno etnosa. Bilo bi dobro da nam Kshatriya
sa svojom impozantnom erudicijom upravo ovaj vazan
segment Primordijalne Tradicije objasni (ja se ne usudjujem).

Nemam nikakvih zamerki sem sto bi
u kontekstu navedenog po meni bilo preciznije reci
da je Primordijalna Tradicija NAD vremenska
i NAD prostorna.
Nemam Genona pri ruci (pozajmih knjigu) ali koliko me secanje sluzi
on govori o velikim istorijskim ciklusima - nesto slicno
arijskim yuga-ma - gde je prvo, "zlatno" doba najblize,
najvernije prvobitnom. Dakle, "duh vremena" odredjuje
stepen manifestacije prvobitnosti ali i zudnje za primordijalnim:
poput yin-yanga, u vremenima dekadencije (disolucije -R.Genon)
suzava se krug tradicionalisticke svesti dok je zudnja/glad
za prvobitnoscu srazmerno jaca (mozda je najbolji primer toga
romanticarski pokret s kraja XIX v. u umetnosti, filosofiji i politici),
a u "zlatnim" vremenima, situacija je suprotna: okruzen blagodetima
tradicije, covek ne pokazuje izuzetnu zudnju ka istoj.
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку
Vid
Посланик


Придружио: 31 Дец 2002
Поруке: 5514
Локација: Београд

ПорукаПослао: Суб Окт 29, 2005 6:46 pm    Наслов: Одговорити са цитатом

http://www.komentar.co.yu/desna_misao/index.php?id=57
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку Посети сајт аутора
Marko
Посланик


Придружио: 09 Јан 2005
Поруке: 454

ПорукаПослао: Нед Окт 30, 2005 3:32 pm    Наслов: Одговорити са цитатом

Ако сам добро разумео следбеници "Приморадијалне Традиције", верују да постоји једна Истина која се пројектује на различита времена и просторе, при чему настају различите религије. Појединачне религије (по овој теорији) су дакле само особени - појмовни, симболички и обредни изрази једне Истине. Дакле (по овој теорији) ни једна религија нема монопол на Истину. Такво становиште има и свејерес екуменизма, само што екуменизам утире пут обредном, појмовном и симболичком јединству, као завршној фази процеса ове религијске глобализације. И наравно, екуменизам је крајње либералан, те он посебно настоји да разводни и прилагоди евро-атлантском духу, све религије које су строге у верско-моралном смислу. Па тако имамо и ружичасто "православље" или евро-ислам.
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку
Kshatriya
Посланик


Придружио: 31 Дец 2002
Поруке: 2686
Локација: Beograd

ПорукаПослао: Уто Нов 01, 2005 9:46 am    Наслов: Одговорити са цитатом

Ово бесмислено равнање Традиције са екуменизмом је свакако последица недовољног разумевања овог појма. Примордијална Традиција је безвремена, надисторијска и непромењива, тако да не може бити поистовећена ни са каквом историјом доктрина, а камоли сама бити „теорија“ сличног корена некој другој теорији, нпр. екуменизма.

Такође, појединачне религије носе у својим догмама кључеве за Јединствену Истину, али, као и сваки кључ, и те догме могу закључати врата. Зато констатацију о свим религијама као потпуним изразима Јединствене Истине није тачна. Тако Бела Хамваш дефинише хришћанство као најчистији и најпотпунији израз древне Баштине (Примордијалне Традиције) али само у прва четири века свог постојања. Од тренутка када постаје државна религија, поменути кључеви почињу да се врте у смеру закључавања. И поред тога, ова силина присуства Баштине у хришћанству није избледела ни до данас, пре свега у православљу, па је тако један од најдоследнијих Генонових следбеника, Жан Бес, православне вере.

Ипак, у судару са модернизмом и кроз реакцију на њега, православни, и несвесно попримају својства "западњачког ума" кроз тежњу ка разликовању и раздвајању. Насупрот томе лежи "источно" стремљење целини, те тако код следбеника Примордијалне Традиције имамо одушевљење сличностима религијских форми, које на коначном, апстрактном плану постају јединствени архетипови. Уз ово иде и (не)способност разликовања суштине (езотеријског) и спољашњости (егзотеријског), па се многи православци саблажњавају кад им кажем да између св. Григорија Паламе и Шанкаре нема много разлике.

Наравно, овоме знатно доприноси и неутврђеност у вери, па тиме и страх од свега другачијег, али окретање источним метафизикама и традицијама и њихово проучавање само може бити мач који разара илузије сваког савременог човека, па био он и православан.
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку Посети сајт аутора
Blitz
Почетник


Придружио: 02 Нов 2005
Поруке: 1

ПорукаПослао: Сре Нов 02, 2005 3:28 pm    Наслов: Одговорити са цитатом

Kao prvo,postovanje svima od novajlije(dobro je konacno videti pravi nacionalni sajt)!Unapred se izvinjavam na latinicnom fontu(nazalost cirilicni ne posedujem).
Razlog za moje neposredno javljanje je ova,zaista interesantna,tema.Medjutim,nemogu a da ne primetim,u celom ovom pisaniju,jak uticaj gnosticizma ili mozda cak i njegovu cistu formu.O cemu se ovde radi?Mogu da navedem vise stavki ovog teksta koji potvrdjuju moju tvrdnju,ali zaista nema svrhe,jer ceo tekst vrvi od toga.
Autor,ocigledno,dobro poznaje materiju,medjutim meni ovo deluje kao da citam uvod u Kabalu...istina,u knjigama prote Lazara Milina,moze se naci nesto slicno...da je oduvek postojao jedan bog-tvorac,i da je kod svih naroda na svetu ostalo kolektivno nesvesno secanje na njega...medjutim,cinjenica je i to da je jedino hriscanstvo i to pravoslavno,zadrzalo pravu predstavu o bogu,dok se kod drugih vera,i drugih naroda danas pravi pojam o bogu moze naci samo u naznakama,i to u nekom degenerisanom obliku...

Pozdrav svima jos jednom,i sve najbolje!
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку
Kshatriya
Посланик


Придружио: 31 Дец 2002
Поруке: 2686
Локација: Beograd

ПорукаПослао: Сре Нов 02, 2005 6:15 pm    Наслов: Одговорити са цитатом

Blitz ::
...Mogu da navedem vise stavki ovog teksta koji potvrdjuju moju tvrdnju,ali zaista nema svrhe,jer ceo tekst vrvi od toga.

Ипак ти наведи. Овако делујеш неозбиљно.
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку Посети сајт аутора
Kshatriya
Посланик


Придружио: 31 Дец 2002
Поруке: 2686
Локација: Beograd

ПорукаПослао: Суб Нов 05, 2005 12:52 pm    Наслов: Одговорити са цитатом

Ради лакшег разумевања овде коришћене терминологије, али у неке врсте схематског путоказа за даља истраживања послужићу се табелом Хјустона Смита, америчког традиционалисте:

Иако Генон није створио никакво ново учење, нови систем, већ се трудио да буде пуки преноситељ традиције старе колико и само човечанство, ипак је заслужан за оригиналне идеје попут израза интелектуална интуиција. Овај термин, врло прикладан за традиционалисте који теже за свеобухватним поимањем ствари и њиховим именовањем, има свој пандан у изразу православног езотеризма - созерцање, односно виђење духовним оком.


За крај би набројао неке од значајнијих припадника школе Традиционализма (имена сам дао на енглеском ради лакшег коришћења у претраживачима): Frithjof Schuon, Ananda Coomaraswamy, Titus Burckhardt, Marco Pallis, Seyyed Hossein Nasr, Martin Lings.
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку Посети сајт аутора
Hektor
Посланик


Придружио: 01 Сеп 2004
Поруке: 2120
Локација: Нови Сад

ПорукаПослао: Пон Нов 21, 2005 11:03 pm    Наслов: Одговорити са цитатом

Прошло је више од две недеље како је последња порука постављена на овој теми, и иако сам неколико пута прочитао цео топик, није ме срамота да признам да до краја не разумем све ово. Покушаћу да своје неразумевање представим кроз неколико питања везана за одређене делове:

Kshatriya ::
Оно око чега постоји највише недоумица јесте у вредности Традиције као јединог могућег извора духовног вођства целокупног човечанства, односно као једина алтернатива задовољењу једне од онтолошких човекових потреба – жеђ за знањем, конкретно, његовом највишем облику. Због овога се јављају два облика неразумевања појма Примордијалне Традиције.
Мени, као неком ко није претерано теолошки образован, овде нешто није јасно. Зар не би требало кроз веру (неки кажу религију) да се спасавамо, пре свега, а тек онда да сазнајемо Истину. Чак ми се чини помало немогућим да ја овако смртан могу до краја да спознам Истину. Ваљда је циљ спасење, а не знање (зар не стоји у неком од текстова наших Отаца да "знање надима")?

Kshatriya ::
Такође, појединачне религије носе у својим догмама кључеве за Јединствену Истину, али, као и сваки кључ, и те догме могу закључати врата. Зато констатацију о свим религијама као потпуним изразима Јединствене Истине није тачна. Тако Бела Хамваш дефинише хришћанство као најчистији и најпотпунији израз древне Баштине (Примордијалне Традиције) али само у прва четири века свог постојања. Од тренутка када постаје државна религија, поменути кључеви почињу да се врте у смеру закључавања. И поред тога, ова силина присуства Баштине у хришћанству није избледела ни до данас, пре свега у православљу, па је тако један од најдоследнијих Генонових следбеника, Жан Бес, православне вере.
Ово са кључевима ми није до краја јасно. Метафора је згодна за приказ, али је питање да ли је баш потпуно одговарајућа датом проблему. Прво не разумем зашто је хришћанство изгубило на својој чистоти постајући државна религија? Друго, све и да прихватим здраво за готово такву поставку ствари, не разумем како је једна иста догма у прва три века прво била добра (дакле, откључавала је), а потом не ваља (закључава). Ваљда су ствар покварили неки канони (настали касније) који су се трудили да буду у сагласју са државом, а не оне првобитне догме? И чак да је све цитирано тачно како си рекао, шта нам је гарант да ће нам догме туђих религија (које би евентуално проучавали) ''откључати'' врата за Истину, зар не би требало да су и оне ''закључане'', као и православље?

Kshatriya ::
Наравно, овоме знатно доприноси и неутврђеност у вери, па тиме и страх од свега другачијег, али окретање источним метафизикама и традицијама и њихово проучавање само може бити мач који разара илузије сваког савременог човека, па био он и православан.
Да ли то значи да би, да би боље разумели своју веру, требали да читамо ону литературу из ''Библиотеке једног националисте'' под поглављем Традиција, или имаш да предложиш нека друга дела, текстове ?

Kshatriya ::
За крај би набројао неке од значајнијих припадника школе Традиционализма (имена сам дао на енглеском ради лакшег коришћења у претраживачима): Frithjof Schuon, Ananda Coomaraswamy, Titus Burckhardt, Marco Pallis, Seyyed Hossein Nasr, Martin Lings.
Мене рецимо интересује како Ананда реагује на Хамвашева писања на пример? Не мислим ово у том дословном смислу, већ да ли је нешто он писао на тему која је религија најчистији израз Традиције? Јер ако би он (као и остали нехришћански традиционалисти ) за одговор дао било шта друго осим хришћанства, имали би једну чудну ситуацију међу традиционалистима: а то је да сваки од њих тврди да је њихова религија најчистији израз Традиције, а притом тражио кључеве од Истине у некој другој религији. Како би онда они реаговали на писања оног другог? У таквој једној ''школи'' не би дефинитивно било слоге око идеја. У таквој једној хипотетичкој ситуацији, мени би свака религија деловала неубедљиво.
_________________
"Доћи ће време када ће пред вас ставити крст и хлеб и рећи - бирајте." - св. Матрона Московска
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку Посети сајт аутора
Kshatriya
Посланик


Придружио: 31 Дец 2002
Поруке: 2686
Локација: Beograd

ПорукаПослао: Уто Нов 22, 2005 8:43 pm    Наслов: Одговорити са цитатом

Hektor ::

Мени, као неком ко није претерано теолошки образован, овде нешто није јасно. Зар не би требало кроз веру (неки кажу религију) да се спасавамо, пре свега, а тек онда да сазнајемо Истину. Чак ми се чини помало немогућим да ја овако смртан могу до краја да спознам Истину. Ваљда је циљ спасење, а не знање (зар не стоји у неком од текстова наших Отаца да "знање надима")?

Нигде нисам споменуо да је циљ ово или оно, па мислим да је излишно да ти на то одговарам. Што се тиче знања, иако си више прочитао ове текстове, ја ћу морати да те позовем да опет погледаш ону табелу и прочиташ пасус испод ње. Дакле, знање које ти спомињеш се налази два спрата испод знања о којем ја говорим. Разлика је у начину стицања знања, што је лепо објашњено у табели. Иначе, Свето Предање говори од три неутаживе жеђи човека: прва је жеђ за физичким потребама (за јелом, храном, сексом,...), друга је за знањем и трећа за лепотом. По васкрсењу, преображен човек ће у Вечности напајати само са ове друге жеђи, будући да ће као нова твар бити ослобођен физичке условљености.

Hektor ::

Ово са кључевима ми није до краја јасно. Метафора је згодна за приказ, али је питање да ли је баш потпуно одговарајућа датом проблему. Прво не разумем зашто је хришћанство изгубило на својој чистоти постајући државна религија? Друго, све и да прихватим здраво за готово такву поставку ствари, не разумем како је једна иста догма у прва три века прво била добра (дакле, откључавала је), а потом не ваља (закључава). Ваљда су ствар покварили неки канони (настали касније) који су се трудили да буду у сагласју са државом, а не оне првобитне догме? И чак да је све цитирано тачно како си рекао, шта нам је гарант да ће нам догме туђих религија (које би евентуално проучавали) ''откључати'' врата за Истину, зар не би требало да су и оне ''закључане'', као и православље?

Ствар је управо у томе што није у питању једна иста догма, јер се хришћанство мењало током векова, нарочито оно на Западу. У прва четири века није ни постојало нешто што би се могло назвати догмат или теологија. То је настало тек када је хришћанска Баштина постала званична религија римског царства. У многим ситуацијама су догмати цркве настајали или одбацивани под утицајем државе, односно тренутне политике. То се и данас догађа (календар, екуменизам, причешће,...). Ето прочитај Хамваша, ово је ипак толико озбиљно питање нити ја имам времена нити знања да ти адекватно одговорим. Можда је добрар, а и актуелан пример из Ислама: некада је Велики рат имао значење унутрашње борбе човека са сопственим слабостима и нагонима, да би временом, нарочито од Османлија, то значење било потиснуто пред супротним – борба против другог човека (неверника).

Hektor ::

Да ли то значи да би, да би боље разумели своју веру, требали да читамо ону литературу из ''Библиотеке једног националисте'' под поглављем Традиција, или имаш да предложиш нека друга дела, текстове ?

Основна ствар је да упознаш своју веру јер си генетски предодређен за њу. А с обзиром да имаш таленат грех је да га закопаш. Свети владика Николај је знао напамет мисли великих људи из Источних традиција и схватао је ту међусобну повезаност, односно заједнички пракорен у Адамовој религији.

Hektor ::

Мене рецимо интересује како Ананда реагује на Хамвашева писања на пример? Не мислим ово у том дословном смислу, већ да ли је нешто он писао на тему која је религија најчистији израз Традиције? Јер ако би он (као и остали нехришћански традиционалисти ) за одговор дао било шта друго осим хришћанства, имали би једну чудну ситуацију међу традиционалистима: а то је да сваки од њих тврди да је њихова религија најчистији израз Традиције, а притом тражио кључеве од Истине у некој другој религији. Како би онда они реаговали на писања оног другог? У таквој једној ''школи'' не би дефинитивно било слоге око идеја. У таквој једној хипотетичкој ситуацији, мени би свака религија деловала неубедљиво.

Сем Хамваша ниједан није рекао тако нешто. Свако од њих је доследан практиковању (наравно и изучавању) сопствене религије, али не уздиже је изнад других.

Нама хришћанима, нарочито православним је највише дато кроз нашу веру. Али ће нам зато бити и највише тражено. То је једина разлика по овом питању у односу на остале религије.

Није то никаква школа или правац у филозофији и религији. То је једноставно одушевљење које настаје када прочиташ истоветан опис виђења светлости код зен-будисте (сатори) и код православног исихасте.
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку Посети сајт аутора
ethos
Почетник


Придружио: 18 Окт 2005
Поруке: 11

ПорукаПослао: Сре Нов 23, 2005 9:49 am    Наслов: Одговорити са цитатом

Kshatriya:

"Ствар је управо у томе што није у питању једна иста догма, јер се хришћанство мењало током векова, нарочито оно на Западу.
...
Основна ствар је да упознаш своју веру јер си генетски предодређен за њу. А с обзиром да имаш таленат грех је да га закопаш. Свети владика Николај је знао напамет мисли великих људи из Источних традиција ..."

Jos nas praistorija uci o postojanju dve
diametralno suprotne tradicije, to jest o postojanju
dva osnovna, posve razlicita "pogleda na svet".
Uzmimo za primer Indijske gradove Monhendzo Daro
i Harapu: Dravidska civilizacija, primerice, (uzimam svesno najjednostavnije primere kako se moje izlaganje nebi odvise rasplinulo) centar sveta vidi u falusu
a poreklo svih bica u utrobi Majke Zemlje (o tome svedoce
nebrojene arheoloske iskopine kao i potonja istorija religija -
vedizam sa svojim solarnim bozanstvima ce se pod snaznim uticajem dravidskog kulta proto-Sive pretociti
i izceznuti u celjustima ktonskog rokokoa hinduizma i tantrizma).
Ariji, medjutim, vide axis mundi u planini Meru a poreklo svega u Velikom Prasku
(tacnije, u zvuku Velikog Praska - OM ili AUM).
Obe ove "Istine", ova dva "pogleda na svet" imaju svoju Tradiciju odnosno memoriju - prenosenje s kolena na koleno.
Nije li Platon sa idejom "zvezdanih boravista" i "vrhunskog dobra" arijska tradicija? A
srz Tao filosofije kao i Plotina, Hajdegera, Hanvasa i Genona...
pravoslavna ideja nadcoveka?
Nije li kupoprodajni odnos prema bogu izvesnih religija i njihovih sekti, sistemi kapitalizma i komunizma
(svi smo jednaki pred Majkom Zemljom),
bihejvioristicka filosofija, analiticka filosofija, Frojd, i ideje "melting pota" te globalizacije dravidska tradicija?

Od praistorije pa do danas ove dve struje su u neprekidnom ratu koji
je imao za posledicu i mesanja odnosno gubljenja autenticnosti svake od njih.
Treba citati knjigu na pr. iz ezoterije ili bilo koju "svetu knjigu" a imati sve vreme
u pamcenju izvor te smernice sopstvenih pogleda. Mircea Elijade je jedan od retkih istoricara
religija koji je upravo u ovom problemu video kljuc religijske krize savremenog coveka.
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку
Beli
Ветеран


Придружио: 23 Нов 2005
Поруке: 522

ПорукаПослао: Сре Нов 23, 2005 10:17 pm    Наслов: Одговорити са цитатом

hm,ni meni nije ovo najjasnije...da li teba dati primat tradiciji nad verom ili obrnuto,tj. ako ovde uopste postoji konflikt...svestan sam da je tradicija bez vere samo prazna ljustura,a vera bez tradicije vodi u fanatizam(primer "bosanski" muslimani)...

a ova genetska predodredjenost za odredjenu veru...da li se ovaj pojam moze povezati sa necim sto bi ze nazvalo "etno-psihickom konstantom"?
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку
Kshatriya
Посланик


Придружио: 31 Дец 2002
Поруке: 2686
Локација: Beograd

ПорукаПослао: Чет Нов 24, 2005 6:37 am    Наслов: Одговорити са цитатом

Beli ::

...svestan sam da je tradicija bez vere samo prazna ljustura,a vera bez tradicije vodi u fanatizam(primer "bosanski" muslimani)...


Ту Жељко Познановић мисли на традицију као народне обичаје и веровања, а овде је реч о Традицији као језгру навиших, универзалних Принципа. Свака појединачна традиција (мало т, односно Познановићев спој тредиције-обичаја и вере) је манифестација (Примордијалне) Традиције (велико Т) и свака је стаза ка практичној реализацији поменутих Принципа у свакодневном животу човека.
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку Посети сајт аутора
Marko
Посланик


Придружио: 09 Јан 2005
Поруке: 454

ПорукаПослао: Чет Нов 24, 2005 2:14 pm    Наслов: Одговорити са цитатом

Православље има васељенски карактер и сваки човек је позван да буде у Цркви Христовој без обзира на националну и расну припадност. Све оно што вреди из предхришћанске традиције једног народа, може наставити да постоји и по христијанизацији (уз одбацивање паганских празноверја). Али суштина је да Хришћанство доноси нешто квалитативно ново, чиме народу подарује аутентичан смисао бивствовања и оплемењује прастаре обичаје, који (као такви) постају средство спољне манифестације Истините вере.

За Јапанца на пример, боље је да буде будиста него да је атеиста, али најбоље је да буде православни Хришћанин. И Свети владика Николај, ма колико се дивио Индији, прижељкивао је њено оправослављивање. Сматрао је да индијска склоност мистицизму и аскетизму, може дати велики (тачније још већи) плод, уколико би Индијци постали православни Хришћани.

--------------------------------------------------------------------------------

Ево Николајевих мисли посвећених Индији:

"Судба нас је одвојила од Индије, још пре Христова рођења и упутила преко Европе и предње Азије на Балкан. Но одвојени физички ми се никад нисмо одвојили духовно од своје прапостојбине Индије. Санскритске речи, па обичаји, мистика, легенде, пословице, народне бајалице, фантастичне песме о људима који се у змије и друге животиње претварају – све је то код нас Срба сачувано у несравњено већој мери него код осталих индоевропских народа. Сама реч Срб порекла је санскритског и не зна јој се тачно значење. Значајно је и то да ниједан народ у Европи (а можда и у целом свету) нема р као самогласник изузев Индијана и Срба.
Но ја вам не ћу сада говорити о Србији него о Индији, нашој расној праматери.

Индија је богати мајдан мистичног, социјалног и философског блага. Мистика човечанства у смислу религиозном нигде у свету нема тако практичан значај као у Индији. Тамо људи верују у три необичне стварности, и према њима управљају цео свој живот, лични и социјални. Те три мистичне стварности по веровању Индијана јесу: Карма, Дарма и Реинкарнација. Карма је судба, Дарма је дужност. Реинкарнација је поновно рођење по смрти у новом телу, било људском или нељудском.

У друштвеном погледу индијско човечанство је подељено у четири касте: брамини, кшатрије, вајије и мудре. Овакав друштвени строј траје у Индији хиљаде година без промене и без жеље за променом. Такав строј не би се могао тако дуго одржати кад људи не би стално мислили на смрт и на оно што ће их снаћи после смрти. И још, кад не би помишљали на Карму и Дарму. Карма, Дарма и Реинкарнација су као један затворен троугао који у Индији опредељује све, објашњава све и успокојава све. Брамин у овом веку може се после смрти јавити као шудра а шудра као брамин, цар као просјак а просјак као цар. Тиме се успоставља правда и тиме се ствара помирење са својим стањем и положајем у једном веку човечјем. Европа, атеистичка Европа, која нити мисли о смрти ни о оном што ће доћи после смрти, бунтује се и тражи остварење потпуне правде за свакога у кратком времену од рођења до смрти једног човека и једног поколења. Њен метар није метар него милиметар. Па мерећи све милиметрима, она се бунтује, хуче, виче, окреће, преврће, и пада из јаме у јаму.

У погледу философском Индија је богатија разним правцима и системима од свих осталих мисаоних народа укупно узетих. Све што људи као људи, без Божјег откровења, могу смислити и домислити својим разумом и својом маштом, смишљено је и домишљено од индијских мудраца. Нема философије у свету која не би имала бар свога корена ако не и потпуног изражаја у Индији. То је топла и плодна материнска утроба, која је родила све што се може родити, од узвишеног до накарадног. Само је Бог једини могао открити људима нешто ново што људи у Индији својим умом нису могли достићи. И Бог је заиста открио човечанству нешто ново, открио је Радосну вест кроз Исуса Христа. Но о томе ћемо се други пут и на другом месту разговарати. Могу вам само рећи, да и материјалистична философија индијска, позната под именом Санкија, није мање духовна од најдуховнијих философија европских

Нико од европских народа није толико позват да разуме Индију нити да јој пружи руку братства и пријатељства као српски народ. Без икаквог политичког, економског или ма каквог видљивог и материјалног интереса, ми вечерас поздрављамо велику Индију као нашу најближу рођаку на континенту азијском. Пред лицем њених честитих синова, који су нам указали част својом посетом, ми јој желимо свако добро од Бога, и сваку срећу, прво њој па нама. Јер ако ми Срби, као њени малени део, по некој божјој судби, на овоме страшном распућу и ограшју светском, и на овом мосту између Европе и Азије и паднемо, нека Бог благослови Индију, нашу мајку по крви и језику, да прими из наших руку барјак борбе за вечну истину Божију."
_________________
Иза тамних облака сија златно Божије сунце.
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку
spartak
Ветеран


Придружио: 31 Дец 2003
Поруке: 2207
Локација: Beograd

ПорукаПослао: Чет Нов 24, 2005 6:28 pm    Наслов: Одговорити са цитатом

Marko ::

Нико од европских народа није толико позват да разуме Индију нити да јој пружи руку братства и пријатељства као српски народ.

...

Јер ако ми Срби, као њени малени део, по некој божјој судби, на овоме страшном распућу и ограшју светском, и на овом мосту између Европе и Азије и паднемо, нека Бог благослови Индију, нашу мајку по крви и језику, да прими из наших руку барјак борбе за вечну истину Божију."


Браћо, морам признати да се не препознајем у овом писанију ама баш ни мало. Можда је ово и тачно па сам у ту руку одрод, али што су ми блиски они штрокавци што у хиљадама чуче у прашини? Пију ону мутну воду а малирчни комарац скапа кад их убоде Smile

А да Бог треба да их благослови, ваљало би. Само подаље од мене сви туто комплето Very Happy
_________________
И данас је добар дан...
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку
Kshatriya
Посланик


Придружио: 31 Дец 2002
Поруке: 2686
Локација: Beograd

ПорукаПослао: Пет Нов 25, 2005 7:49 am    Наслов: Одговорити са цитатом

spartak ::
Браћо, морам признати да се не препознајем у овом писанију ама баш ни мало. Можда је ово и тачно па сам у ту руку одрод, али што су ми блиски они штрокавци што у хиљадама чуче у прашини? Пију ону мутну воду а малирчни комарац скапа кад их убоде Smile

А да Бог треба да их благослови, ваљало би. Само подаље од мене сви туто комплето Very Happy


Па не препознајеш се у ономе што си видео на телевизији и то је разумљиво.

Али ево баш Етос пише о томе: дравидска цивилизација су ти "штрокавци", тамнопути семити, еламо-дравидска језичка група. Они су староседеоци Индије и њих су покорили бели Аријевци са севера. Наравно вековима су се они и мешали, да би сад имао већину тамнопутих, мада што више идеш ка северу Индије веће су шансе да нађеш чистог белог индуса.

Тако да свети владика сигурно не мисли да благосиља дравидску, хтонску традицију и њене следбенике, већ уранску, соларну традицију Аријеваца.


Хтео би још да се надовежем на мисао Етоса о постојању супротних традиција, са напоменом да таква амбивалентност може бити и унутар једне религије, као на пример супротстављеност Талмуда и Кабале у оквиру јудаизма, али и Стари и Нови Завет, као две суштински супротстављене традиције у оквиру хришћанства.
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку Посети сајт аутора
Milos
Посланик


Придружио: 01 Јан 2003
Поруке: 3180

ПорукаПослао: Пет Нов 25, 2005 11:36 am    Наслов: Одговорити са цитатом

Ili sunitskog i siitskog islama.
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку
spartak
Ветеран


Придружио: 31 Дец 2003
Поруке: 2207
Локација: Beograd

ПорукаПослао: Пет Нов 25, 2005 7:13 pm    Наслов: Одговорити са цитатом

Е сад се већ помало и препознајем, мислим кад би то било тако.

Додуше тамо нисам био, времеплов немам, а мислим да га није ни владика имао. Тако да од онога што јесте мени преостаје само оно што бих волео да јесте.

Да појасним зашто ово причам. У садашњем временском тренутку, нека их под њиховим дрвећем. А са киме су се мешали, било па прошло.
_________________
И данас је добар дан...
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку
Milos
Посланик


Придружио: 01 Јан 2003
Поруке: 3180

ПорукаПослао: Пет Нов 25, 2005 7:25 pm    Наслов: Одговорити са цитатом

Mesali se, ne mesali, bili po drvetom ili ne, cinjenica je da Indija daje ogroman broj nuklearnih fizicara, vrhunskih doktora i programera, imaju nuklearnu bombu odavno, a rade i na kosmickim istrazivanjima, dok nasi seljaci ne uspevaju da se dogovore ko ce asvaltirati put. Samo treba otvoriti medicinske casopise pa videti koliko u njima ima indijskih/pakistanskih imena.
Bez obzira na ogromne protivrednosti u njihovom drustvu, nepobitna je cinjenica da uspevaju da izbace veliki broj visokoobrazovanih pojedinaca.
Nas problem je neinformisanost iz koje proistice lazno samopouzdanje.
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку
spartak
Ветеран


Придружио: 31 Дец 2003
Поруке: 2207
Локација: Beograd

ПорукаПослао: Пет Нов 25, 2005 9:38 pm    Наслов: Одговорити са цитатом

Види имењаче, око овога се нећемо баш лако сложити. Та циганија има доктора и физичара таман колико и ми процентуално према броју становника ако не и мање. Што се тиче асфалтирања путева, то је тек смешно. Стави у однос број становника са асфалтираном километражом и ту смо.

Ја сам имао прилике да "наследим неки код" који је радио аустријанац, па су ангажовани још пар индијаца и пакистанаца. Оно човече не би пас с маслом појео што су они писали све са тхе титулама које су донели из родног краја. Тачно се види шта је од кода писао шваба, и онда почињу стравично неуредне брљотине које се више исплати писати изнова него читати. Веруј ми да ми је по менталном склопу пре брат тај шваба него ти штрокавци.

Мислим нећу да се острвљујем на сироти народ, само кажем да се не осећам као да су ми браћа. Можда и јесу, али ја се тако не осећам.
_________________
И данас је добар дан...
Назад на врх
Погледај профил корисника Пошаљи приватну поруку
Прикажи поруке из последњих:   
Напиши нову тему   Одговори на поруку    Српски Интернет парламент Форуми -> Најбоље дискусије Сва времена су GMT + 1 сат
Иди на страну 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  Следећи
Страна 1 од 17

 
Скочи на:  
Не можете писати нове теме у овом форуму
Не можете одговорити на теме у овом форуму
Не можете мењати ваше поруке у овом форуму
Не можете брисати ваше поруке у овом форуму
Не можете гласати у овом форуму


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
This forum is translated in Serbian_cyrillic by: Damjanac Djordje